Hjärtans fröjd

13/11-09
Jag har läst boken Hjärtans föjd.
Den handlar om en kille som är 16-19 år, (varken ålder eller namn framgår ej i boken) han går på gymnasiet. Varje måndag, tisdag och torsdag (tror jag det är) ser han en röd hårig tjej på busssen hem, han lär känna henne och de blir väldigt goda vänner...


Jag har själv träffat författaren Per Nilsson. När han har berettat om boken, bland annat att den har många omslag och att innan han började skriva boken hadde han bestemt sig att den skulle sluta "Jag älskar dig" (vilket den gör).
Per Nilsson har skrivit fler böcker bland annat:
Mellan vakna och somna
Viktiga saker
Baklängeslivet
Flickan som slutade skolan
Ja må han le...va?
Klockan tretton
Kroppens song
Om den sjunde natten
Anarki
du & du & du
Flickan jag älskar heter Milena
Inte som alla andra
Ett annat sätt att vara ung                 (Har sett filmen Hannah mad H? Den är basserad på dena boken)
För alltid Milena
Lilla livet lilla döden
Sjutton
Aldrig mer Milena?
Ask & Embla
Solprinssen
Svenne
The Reuturn of Hjärtans Fröjd




Och många fler
Här är framsidan av Hjärtans fröjd


                                                                            


Kommentarer
Postat av: Jimmy Tang

Svar:

Ja det är jag.

2009-11-17 @ 20:35:49
URL: http://tang.blogg.se/
Postat av: Jimmy Tang

Svar:

Såg inte din andra kommentar förrän nu.



Om du med högkvalitetskamera menar i stil med spegelreflexkamera eller systemkamera som man säger i vardagligt tal så skulle jag rekommendera att man tar en titt i prisklassen på upp till sju-åtta tusen. Kamerorna i den kategorin är dugliga för både nybörjare samt mer ambitiösa användare. Lägger du dig i prisklassen kring fyra-fem tusen får du en kamera som är mindre (både i storlek och funktionsmässigt) men bildkvaliteten skiljer sig inte alls mycket. Däremot kan det gå fort att växa ur en sådan kamera om man satsar på fotografering mycket.



Så det handlar helt enkelt om vilken nivå du vill lägga dig på. Det du bör kolla innan du köper kameran är hur det ser ut i tillbehörsväg och handhavandet. Ligger kameran bra i handen är det ett stort plus!



Hoppas det var till någon hjälp. Svarar gärna på fler frågor om du har det.

2009-11-17 @ 20:46:28
URL: http://tang.blogg.se/
Postat av: Thiiieeeen

Verkar vara en bra bok.

Its Thien from the scool :-).

2009-11-19 @ 16:45:32
URL: http://mioliki.blogg.se/
Postat av: tin.

Svar: Det stavas Thien. Men jag gillar att stava det TIN. När man skriver Thien så utalar man ofta det thiijen.

Har du en hotmail, Herkules?.

Skulle man kuna få den annars. :-)

2009-11-19 @ 17:25:38
URL: http://mioliki.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aha okai. Är vi på rasten imorgon?. Eller du ska vara med Olle&Elias?.

Skriver från min iPhone nu hehe >:D.



Thien.

2009-11-19 @ 18:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0